Makedonya Vatandaşlık Başvurusunda Gerekli Belgelerin Listesi

Makedonya Cumhuriyeti Vatandaşlık Başvurusu Sırasında Gerekli Belgeler

Makedonya Cumhuriyeti vatandaşlığına başvuru sırasında gerekli belgeler toplamda 12 adettir. Bu 12 adet belge ve bilginin başvurudan önce toplanması veya hazırlanması gerekmektedir. Eren Avukatlık Ofisi avukatlarınca hazırlanan aşağıdaki gerekli belgeler listesi güncel ve eksiksizdir. Makedonya Cumhuriyeti vatandaşlığı sırasında gereken belgeler listesi Avukatlarımız tarafından sürekli güncel olarak tutulmaktadır. Ancak başvuru sonrasında memurlar tarafından münferit olarak talep edilen belge ve bilgiler de olabilmektedir.

BELGELERİN AÇIKLAMALARI

1.) Başvuru sahibinin Makedonca dilinde yazılmış öz geçmiş mektubu hazırlanmalıdır. Özgeçmiş mektubunda başvurucunun vatandaşlık talebinde bulunmadan önce kendisini tanıtması beklenmektedir. (Ofisimiz tarafından hazırlanabilmektedir.)

2.) Başvuru sahibinin kimlik kartının fotokopisi dosyaya eklenmelidir. Ancak başvurucunun yeni kimlik kartı yok ise pasaport sureti sunabilir. (Kimlik kartının fotokopisi yeterlidir.)

3.) Başvuru sahibinin doğum kağıdı Nüfus Müdürlüğünden alınmalıdır. Ancak Makedonya’ da doğan kişilere bir süredir Nüfus Müdürlükleri Formül A belgesi vermemektedir.  (FORM A) (Nüfus Müdürlüğünden temin edilecektir.)

4.) Başvuru sahibinin veya ebeveynlerinin Makedonya Cumhuriyeti’nde doğuma dayanak belgesi Makedonya’ dan ilgili nüfus arşivlerinden temin edilmelidir. (İZVOD NA RODENİ) (İZVOD) (Başvurucunun Makedonya’ daki doğuma dayanak belgesi ofisimiz avukatları tarafından temin edilebilmektedir.)

5.) Başvuru sahibi evli ise evlilik kağıdı Nüfus Müdürlüğünden alınmalıdır. Özelikle vurgulamak gerekirse Makedonya’ da evlenen başvurucunun Formül B belgesini Makedonya’ dan alması gerekmektedir. (FORM B) (Türkiye’ de Nüfus Müdürlüğünden temin edilecektir.)

6.) Sabıka kaydı. Sabıka kaydının adliyeden alınması gerekir. Önemli Not: E devlet üzerinden adli sicil kaydı alınabilmektedir. Ancak ıslak imzalı olmayan belgeler apostil şerhi yapılmamaktadır. Bu nedenle e devlet sistemi üzerinden alınan sabıka kayıtlarının da ıslak imza içerecek şekilde hazırlanması gerekmektedir.

7.) Başvurucunun hakkında soruşturma olmadığını gösterir belgenin adliyelerden alınması gerekmektedir. Bu, sabıka kaydından ayrı bir belgedir. Önemli Hatırlatma: Ülkemizde bir şahıs hakkında soruşturma olmadığını gösterir bir belgenin alınabilmesi için 81 ilimizdeki tüm adliyelere gidilmesi gerekmektedir. Çünkü tek bir adliyeden böyle bir kayıt alınamamaktadır. Ancak Kuzey Makedonya’ da böyle bir belge olduğundan, başvurular sırasında talep edilmektedir. Bu nedenle başvuru sırasında yalnızca bir adliyeden alınan soruşturma olmadığına dair belgenin sunulması yeterlidir. 

8.) Sosyoekonomik durumunu tevsik eden belgelerin tamamı başvuru dosyasına eklenmelidir. (Başvurucunun gelirini tevsik eden belgeler, maaş, kira geliri, gayrimenkul, menkul, banka mevduatında nakit ve emeklilik vb.)

9.) İsim Denklik Belgesi nüfus müdürlüğünden alınmalıdır. İsim Denklik Belgesi kişinin yerleşim yerindeki ilçe nüfus müdürlüğüne müracaat ile alınmaktadır. (Bu müracaat için öncelikle, ALO 199 veya nüfus müdürlüğü randevu online sisteminden randevu alınmasını öneririz.) Müracaat sonrasında evrakın akıbetini bu link üzerinden takip edebilirsiniz. 

<İSİM DENKLİK BELGESİ BAŞVURUSU HAKKINDA LÜTFEN TIKLAYINIZ!>

10.) İkametgah Senedi alınmalıdır. Nüfustan alınabilir. Önemli Hatırlatma: Başvurucu ikametgah adresinde kiracı ise başvuru dosyasının içerisine kira sözleşmesinin de sunulması gerekmektedir.

11.) Vukuatlı Aile Nüfus Kaydı başvuru dosyasına eklenir. Bu evrak Nüfustan alınabilir.

12.) Makedonya Cumhuriyeti’nde bir irtibat telefonu ve adres beyan edilmelidir. (Bakanlığın ulaşabilmesi için)

13.) Makedonya’da başvurucuyu tanıyan 2 kişinin irtibat bilgileri sunulmalıdır. (Adı ve soyadı, telefonu, adresi verilmelidir.) Opsiyonel bir şarttır.

ÖNEMLİ NOTLAR:

1. Başvuru sırasında bahsi geçen belgelerin tamamının Apostil şerhi içermesi, Makedonca çevirilerinin yapılmış olması ve noter tasdiklerinin yapılmış olması gerekmektedir.

2. Makedonya Cumhuriyeti tarafından, başvuru yapıldıktan sonra bu belgelerin dışında farklı belgeler de başvuru sahiplerinden talep edilebilir. Başvurucu Üsküp’e davet edilebilir.

ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME:

Avukatlık ofisimiz ile çalışmak isteyen ziyaretçilerimizin İZVOD belgesi var ise tüm belgeleri ilgili kurumlardan alarak Apostil Şerhi içerecek şekilde belgeleri tamamlayarak ofisimize gelmeleri yeterlidir.

Ancak İZVOD belgesi olmayan ziyaretçilerimizin yalnızca isim denklik belgesine başvuru yapmaları yeterlidir. Çünkü isim denklik belgesinin başvurucuya teslim edilmesi ortalama 1 AY veya üzeri bir süre almaktadır. Başvurduğu gibi isim denklik belgesi alan ziyaretçilerimizin büyük olasılıkla bu belgeye daha önce başvuru yapıldığından belgeyi hemen teslim almışlardır.

İsim denklik belgesi dışındaki diğer belgeler fiziki başvuru anında hazırlanması gerekli belgelerdir. Bu nedenle Makedonya’ daki doğuma dayanak belgeler bulunmadan bu belgelerin ilgili kurumlardan alınması pratik bir yöntem değildir. Belgelerin 2 aylık geçerlilik süreleri vardır.  Bu nedenle ofisimiz ile çalışmak isteyen ziyaretçilerimizin İZVOD belgeleri yok ise yalnızca İSİM DENKLİK belgesi için başvuru yapmaları yeterlidir.

Eren Avukatlık Ofisi ©